Pozycjonowanie stron internetowych – fakty i mity

pozycjonowanie stron internetowych

O tym, że internet to najlepsze narzędzie do komunikowania się z obecnymi i przyszłymi klientami, wiedzą już niemal wszyscy. Z faktu, iż wyszukiwarki generują większość ruchu internetowego, także zdaje sobie sprawę coraz większa grupa osób. Dlaczego więc wokół pozycjonowania wciąż krąży tak wiele nieprawdziwych informacji? Pora to zmienić!

Poznaj prawdę o marketingu internetowym!

Prawdą jest, że w sieci nie brakuje ekspertów od wszystkiego. Fora dyskusyjne, portale społecznościowe, a nawet sam wujek Google, pozwolą rozwikłać każdą tajemnicę. Niezależnie od tego, czy dotyczy śmiertelnych chorób (wpisywanie w wyszukiwarce objawów potencjalnych chorób? Klasyka), najwygodniejszego obuwia na zimę czy klonowania ludzi w placówkach rządowych. Zawsze znajdzie się ktoś, kto pozyskał tajemną wiedzę na temat danego zagadnienia, dzięki czemu może odgrywać rolę eksperta.

Niestety, uzyskiwane odpowiedzi nie zawsze są prawdziwe. Jeśli więc ich nie zweryfikujesz, możesz trwać w błędnym przekonaniu przez długi czas. Prawidłowość ta dotyczy niemal każdej dziedziny, także pozycjonowania stron internetowych. Żeby więc wyprowadzić Cię z błędu, postanowiliśmy przedstawić najważniejsze fakty na ten temat i obalić najpopularniejsze mity.

Wysokie pozycje w Google mogę kupić – MIT

Pogląd ten często łączony jest ze stwierdzeniem, że pozycjonowanie stworzone jest tylko dla bogaczy. Z czego wynikają tego typu informacje? Przede wszystkim z niewiedzy. Prawdą jest, że kampanie w wyszukiwarkach można oprzeć na płatnych wynikach, które są uzyskiwane za pośrednictwem linków sponsorowanych (znajdują się one przeważnie nad i pod wynikami organicznymi). Takie praktyki nie mają jednak związku z pozycjonowaniem.

Realizowane są wyłącznie po to, aby czasowo zwiększyć widoczność strony i wygenerować dodatkowy ruch – pochodzić on będzie jednak tylko z linków sponsorowanych, nie zaś wyników organicznych, na których skupia się pozycjonowanie.

Raz zdobyta pozycja w wyszukiwarce nie zostaje na zawsze – FAKT

Teraz z kolei musimy zająć się twierdzeniem powielanym przez „ekspertów” od marketingu internetowego, którzy podtrzymują, że za drobną opłatą są w stanie w taki sposób wypromować stronę w Google, że zawsze będzie ona wyświetlana na czołowych miejscach wyszukiwania.

Nie jest to prawda. Wpływ na pozycję w wyszukiwarkach ma wiele zmiennych, żeby więc ją utrzymać, trzeba cały czas prowadzić kampanie pozycjonerskie.

Pozycjonowanie stron = SEO – MIT

Oba pojęcia często są używane zamiennie. Jak się jednak okazuje, ich znaczenie nie jest takie same. Co oznacza pozycjonowanie? To szereg działań mających na celu poprawę pozycji strony w wyszukiwarkach internetowych. A czym jest SEO? Jedną ze składowych pozycjonowania. Jest to optymalizacja strony pod kątem kryteriów stawianych przez algorytmy wyszukiwarek. Pozycjonowanie jest więc znacznie szerszym pojęciem – składa się ono zarówno z SEO, jak i content marketingu i link buildingu.

Każda stronę można wypozycjonować – FAKT

Wcale nie jest tak, że pozycjonowanie dotyczy wyłącznie dużych sklepów internetowych oraz firm produkcyjnych. Każda strona może zostać poddana działaniom pozycjonerskim. Sztuka polega na tym, aby dopasować do niej najlepsze techniki i rozwiązania. Warto podkreślić, że funkcjonuje podział na pozycjonowanie globalne (dotyczące rynków światowych), krajowe (ograniczone do jednej kraju) i lokalne (najczęściej związane z jednym miastem lub dzielnicą).

Algorytmy Google pozostają niezmienne – MIT

Każda agencja i każdy właściciel strony internetowej chciałby, by to była prawda. Dzięki temu, przygotowanie skutecznej strategii pozycjonowania byłoby znacznie prostsze. Niestety, algorytmy Google zmieniają się cały czas, przenosząc akcenty z jednego obszaru na drugi, a także dodając koleje kryteria, które trzeba spełnić.

Bez pozycjonowania nie ma mowy o wysokich pozycjach w wyszukiwarce – FAKT

Na koniec musimy podkreślić jedną jakże ważną prawdę – pozycjonowanie to konieczność, jeśli zależy Ci na uzyskaniu wysokich pozycji w Google i dotarciu do nowych odbiorców. Wynika to bezpośrednio z faktu, iż to właśnie wyszukiwarki w największym stopniu generują obecnie ruch internetowy.

Pozycjonowanie to bardzo złożona dziedzina, której nie można opanować w 5 minut. Związana jest także z wieloma zagadnieniami, sprawiającymi często sporo problemów osobom niedoświadczonym. Mamy więc nadzieję, że powyższe informacje pozwolą rozwikłać powstałe wątpliwości na ten temat.

Źródło: One Trend – agencja marketingu internetowego

Likes:
0 0
Views:
407
Article Categories:
BiznesTechnologie

Comments are closed.