Dropshipping z wykorzystaniem PrestaShop – jak to działa?

sklep online

Rozwój e-commerce stworzył nowe modele funkcjonowania handlu. Obecnie coraz popularniejsze wśród osób z branży e-commerce stają się sklepy internetowe funkcjonujące na zasadzie dropshippingu. Jakie są zalety takiego modelu biznesowego i jakich narzędzi będzie potrzebował Twój sklep oparty na silniku PrestaShop dla sprawnej obsługi procesów związanych z towarem i dostawą?

Co to jest dropshipping

Jednym z modeli logistycznych wykorzystywanych w sklepach internetowych jest dropshipping. Główną jego cechą jest pominięcie wszystkich elementów związanych z magazynowaniem i wysyłką towarów przez prowadzącego sklep. W modelu tym właściciel sklepu skupia się na pozyskiwaniu klientów (prowadzenie sklepu internetowego, marketing, reklama) a obsługą magazynową, wysyłką zajmuje się podmiot (zazwyczaj hurtownia lub podmioty specjalizujące się w realizacji procesów magazynowych) świadczący usługę dropshippingu.

Popularność dropshippingu w e-commerce wynika z faktu, że jest to przedsięwzięcie, które nie wymaga dużych nakładów finansowych oraz generuje niewielkie ryzyko inwestycyjne. Nie dochodzi tutaj do zamrażania środków w towarze, ze względu na brak obsługi magazynowej i wysyłki towarów ogranicza się wydatki na zatrudnienie i składowanie towarów. Nie ma także niebezpieczeństwa, że zakupiony hurtowo towar nie znajdzie nabywcy. Jest to atrakcyjna forma prowadzenia działalności handlowej dla młodych przedsiębiorców, ale korzystają z niej także doświadczeni biznesmeni.

Czego potrzebujesz do otwarcia sklepu opartego na modelu dropshippingowym

Zintegruj sklep internetowy z dowolną liczbą hurtowni

Najważniejszym elementem pozwalającym na skuteczną sprzedaż w tym modelu e-commerce jest sklep internetowy wyposażony w funkcje umożliwiające pobieranie z hurtowni informacji o produkcie. W sklepach opartych na silniku PrestaShop zaleca się zastosowanie modułów umożliwiających prawidłowe pobieranie plików XML i CSV do samodzielnej integracji jednostki z hurtowniami. Program powinien z jednej strony pobierać wybrane dane, z drugiej strony synchronizować je z tymi dostępnymi w hurtowni. 

Istotnym elementem procesu sprzedaży, który zapewni płynną realizację procesu wysyłki towarów jest komunikacja w drugą stronę – tzn. ze sklepu do hurtowni. Może ona odbywać się poprzez maile wysyłane przez sklep z informacjami na temat zamówień lub poprzez indywidualną aplikację API PrestaShop. Działa ona w ten sposób, że sklep automatycznie wysyłając informacje do hurtowni pobiera z niej statusy zamówień, które następnie, także automatycznie, zaktualizuje u siebie. 

Duże znaczenie przy wyborze modułu PrestaShop Importer pozwalającego na integrację z hurtowniami jest elastyczność oraz funkcjonalność. Właściciel sklepu powinien decydować, które produkty z hurtowni chce umieścić w swoim sklepie. Umożliwi mu to zaawansowana opcja wyboru po cechach produktów – w tym wybranych producentów czy kategorii. Jednocześnie ważnym jest, aby wybrany moduł pozwalał na przeliczanie marży czy kursów walut. Kluczowe znaczenie dla funkcjonowania sklepu będzie miało także automatyczne wykrywanie zmian w hurtowni oraz dokonywanie aktualizacji w sklepie. W ofercie rynkowej znajdziesz moduły, które pozwalają na integrację ze wszystkimi polskimi i zagranicznymi  hurtowniami oraz obsługujące feedy i pliki XML i CSV.

Sprawnie zarządzaj cenami w swoim sklepie

Ręczne zarządzanie cenami i marżami może być kłopotliwe i czasochłonne, szczególnie w przypadku szerokiego i zróżnicowanego asortymentu pochodzącego od wielu hurtowni, z którymi jesteś zintegrowany. W tym celu, w sklepach opartych na oprogramowaniu  PrestaShop warto skorzystać z modułów pozwalających na automatyczne zarządzanie cenami – np. Price Master. Narzędzie to umożliwia masowe zarządzanie cenami, w tym zaokrąglanie cen, dodawanie marż i narzutów, generowanie cen promocyjnych i specyficznych czy tworzenie bonów rabatowych uzależnionych od marży. Ważne, aby moduł zarządzający cenami dawał możliwość masowej zmiany cen wybranej grupy produktów sortowanych na przykład po kategorii, producencie, dostawcy czy na podstawie ceny lub atrybutu.

Sklepy internetowe w międzynarodowym e-commerce

Jeśli planujesz sprzedaż nie tylko w Polsce, ale także poza jej granicami, warto zaopatrzyć swój sklep internetowy w moduł do zarządzania wieloma domenami, językami i walutami. Dzięki takiemu rozwiązaniu w jednym miejscu, bez konieczności włączania funkcji multistore,  będziesz mógł obsługiwać sklep funkcjonujący pod wieloma domenami, w wielu językach i z wieloma walutami. Moduł wykryje domeny i automatycznie połączy je z językami i walutami, które są dostępne w Twoim sklepie. W efekcie uzyskasz w jednym sklepie dostęp do wielu regionalnych domen z przyporządkowanymi im językami i walutami. Poprawną integrację z Google zapewnią niezależne pliki sitemap.xml generowane dla każdej domeny.

Źródło: PrestaShow.pl – wsparcie PrestaShop

Likes:
0 0
Views:
89
Article Categories:
BiznesTechnologie

Comments are closed.