Czas na zmianę – trendy SEO w 2021 roku

Cóż to był za rok! W 2020 roku wydarzyło się tak wiele, że podsumowanie najważniejszych punktów z jego osi czasu graniczy z cudem. Dlatego zostawmy to, co należy do przeszłości i popatrzmy z nadzieją w przyszłość, która zapowiada się dość interesująco. Nowe trendy na rynku SEO to zapowiedź długofalowych zmian w świecie reklamy digitalowej. Dlaczego? Spieszymy z odpowiedzią!

Pandemia COVID-19 udowodniła nam, że znaczna część działań handlowych może zostać przeniesiona do świata Internetu. W mijającym roku można było zaobserwować wzrost zainteresowania branżą e-commerce. Biorąc pod uwagę fakt, że obecnie lockdown staje się częścią codzienności, specjaliści SEO zwracają coraz większą uwagę na to, jakie działania z obszaru marketingu internetowego przyniosą największe korzyści potencjalnemu użytkownikowi. I to wydaje się być motto roku 2021.

Zainteresowanie użytkownikiem

W Google coraz częściej mówi się o lepszym dostosowaniu usług cyfrowych do potrzeb ich użytkowników. Specjaliści z branży SEO skupią się na zjawisku search intent, czyli analizie i rozpoznaniu intencji, z jaką użytkownik wyszukuje daną frazę. Zakładając, że jego głównym celem jest wyszukanie konkretnej informacji lub zakup produktu odpowiadający na jego potrzeby, rynek SEO powinien kłaść nacisk na Page Experience oraz User Experience.

Rozwój e-commerce

Tym samym, w trendach SEO na 2021 rok warto wspomnieć o działaniach mających na celu usprawnienie sprzedaży w Internecie. Sklepy internetowe powinny wyróżniać się profesjonalnym charakterem, który wzbudzi zaufanie u potencjalnego klienta. W tym celu, należy zwrócić uwagę na konstrukcję witryny, prędkość jej ładowania oraz content, jaki publikujemy w obrębie jej struktury. Nowoczesne sklepy internetowe powinny być proste, intuicyjne, a także przyjazne dla oczu użytkownika.

Mobilność przede wszystkim

W ostatnim czasie możemy zaobserwować wzrost użytkowników urządzeń mobilnych. Już jakiś czas temu wspominaliśmy, że Google pracuje nad nową formą indeksowania stron internetowych Mobile-First Indexing. Według doniesień, wdrożenia algorytmu możemy się spodziewać w marcu 2021 roku. Dlatego też, warto zwrócić uwagę, czy nasza strona internetowa jest zoptymalizowana pod urządzenia mobilne. O tym, co powinno stanowić priorytet w dostosowywaniu witryny pod Mobile-First Indexing, przeczytasz tutaj .

Optymalizacja kluczem do sukcesu

Zwrot ku użytkownikowi, który tak silnie unaocznia się w trendach SEO, naturalnie prowadzi nas do konkluzji, że kluczem do sukcesu staje się efektywna optymalizacja stron internetowych. Wiele firm wciąż wybiera strategie marketingowe, które za cel stawiają sobie ilość, a nie jakość. To duży błąd, ponieważ łatwo może doprowadzić nas do sytuacji, w której strona internetowa działa dla algorytmów, a nie dla użytkownika.

Sugerujemy, aby w 2021 roku skupić się głównie na dwupoziomowym dostosowaniu witryny do potrzeb użytkownika – w obszarze silnika strony oraz contentu. Strona internetowa odpowiadająca na najnowsze trendy w obszarze SEO powinna:

  • szybko się ładować (mniej niż 5 sekund),
  • mieć prosty i intuicyjny charakter,
  • wyróżniać się merytorycznym contentem, który jest dostosowany do branży oraz języka grupy docelowej.

Trendy, które kładą nacisk na uczciwe podejście do użytkownika, wydają się być ciekawym i pozytywnym znakiem czasów. Być może, tego rodzaju zmiany zrewolucjonizują myślenie o handlu, zwłaszcza cyfrowym. Jako specjaliści z branży SEO na każdym kroku dbamy o to, aby nasze strategie reklamowe odpowiadały na potrzeby nowoczesnego użytkownika Internetu. Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami! Opowiemy Ci, jak możesz zrewolucjonizować swój digitalowy biznes.

Źródło: Quality Factor – agencja interaktywna

Likes:
0 0
Views:
223
Article Categories:
BiznesTechnologie

Comments are closed.